FANDOM

"טאבולה ראסה"
1X03 - KateIsland
עונה
פרק

1
03
שידור
6 באוקטובר 2004
הבזק לפנים
הבזק לאחור
הבזק למרחב
{{{מרחב}}}
יום
דמות מרכזית
{{{מרכזית}}}
בוים ע"י

"טאבולה ראסה" הוא הפרק השלישי בעונה הראשונה של אבודים. בזמן שקבוצת האיתות חוזרת מההרים, מתחילים להיווצר מתחים ביניהם. בחוף, ג'ק חושד בהדרגה בקייט, האסירה הנמלטת שהמרשל ליווה חזרה לאמריקה. הפלאשבקים של קייט מתרכזים בתקופה שקייט הייתה באוסטרליה וחיה עם איכר בשם ריי מולן.

תמצית האירועיםעריכה

פלאשבקים עריכה

1x03-KateCaughtLeaving

קייט נתפסת מנסה לעזוב את החווה של ריי

חוואי מעיר את קייט לאחר שגילה אותה ישנה בדיר הכבשים שלו. היא מספרת לו ששמה הוא "אנני" ושהיא בוגרת קולג' טרייה שמבקרת באוסטרליה כדי "לראות את העולם." החוואי, ריי מולן מציע לה להישאר לזמן מה ולעבוד בחווה שלו תמורת מגורים וכסף, והיא מקבלת את ההצעה.

בלילה אחד, בזמן שקייט נמצאת במזווה של המחסן ומוציאה את החיסכון שלה מהמחבוא על מנת לעזוב, ריי נכנס לחדר ומדליק את האור. קייט נראית לחוצה מהעובדה שריי יודע איפה היא מחביאה את הכסף שהיא הרוויחה. ריי מבקש ממנה להישאר עוד לילה אחד ובבוקר למחרת הוא ייתן לה טרמפ לתחנת הרכבת. קייט מסכימה.

1x03-KateAndSam

קייט וריי בטנדר

קייט וריי נוסעים לתחנת הרכבת בטנדר הישן של ריי. ריי שואל אותה אם היא רעבה תוך כדי שהוא מסתכל בחוסר מנוחה במראה על הג'יפ השחור שנוסע מאחוריהם; קייט מבחינה בזה ושואלת אותו מה קורה. הוא מגלה לה שהוא יודע שהיא נמלטת מהחוק כבר כמה ימים, מאחר והוא ראה את תצלום האסיר שלה בסניף הדואר. הוא התנצל בכנות על כך שהסגיר אותה וטען שזאת הייתה החלטה קשה בשבילו, אבל הוא היה צריך את הפרס בשווי $23,000 כדי לשלם את המשכנתא שלו. הג'יפ השחור מגיע לצד הטנדר, החלון יורד, ומאחורי ההגה נמצא אדוארד מארס, המרשל.

שתי המכוניות נוסעות בכביש המהיר, ומכונית חולפת מצפצפת לג'יפ משום שהוא בנתיב שלה. המרשל מאט ועובר לנתיב השני, מאחורי הטנדר של ריי. כשהמרשל עובר לצד הטנדר, קייט תופסת את ההגה ומבצעת פנניה חדה מלפני הג'יפ. הטנדר סוטה ומתגלגל כמה פעמים החוצה מהכביש. הטנדר עוצר והמנוע מתחיל לעלות באש. ריי מחוסר הכרה ופצוע מהתאונה. קייט זוחלת החוצה מהטנדר ומוציאה את ריי איתה. תוך כדי שהיא מושכת אותו במעלה גבעה, היד התותבת שלו יוצאת ממקומה, מה שמאט אותה עוד יותר. ריי חוזר להכרה אחרי שהם הגיעו לפסגה. החופש של קייט נגמר כשהמרשל מכוון אליה אקדח.

על האי עריכה

JackEdward1x03

ג'ק מטפל באדוארד מארס

באוהל רפואי מאולתר, ג'ק מטפל במרשל הפצוע אנושות, שמלמל את אותו הדבר שוב ושוב: "אל תסמוך עליה, היא מסוכנת." כשג'ק שואל מי זאת "היא", המרשל אומר לו לחפש בכיס הג'קט שלו. ג'ק מחפש ומוצא תמונה של קייט כאסירה.

קבוצת האיתות (שמורכבת מסעיד, קייט, סוייר, בון, שאנון וצ'ארלי) יורדים מהר לאחר שסיימו את המשימה שלהם. השמש שוקעת וחלק מהקבוצה רוצה להישאר ולהקים מחנה ללילה. סוייר רוצה להמשיך ללכת בג'ונגל בליל אבל אחרים בקבוצה משכנעים אותו להישאר. הקבוצה דנה מסביב למדורה בהאם הם צריכים לספר למחנה על אות המצוקה שקלטו במקלט הרדיו. הם מחליטים פה אחד לא לגלות מה הם שמעו כדי לא להוריד את המורל של הקבוצה.

בחזרה באוהל הרפואי, ג'ק מנסה להשאיר את המרשל בחיים בכל כוחו. הארלי נכנס ושואל אם הוא יכול לעזור. הוא נתקל בטעות בתצלום של קייט ושואל, מוטרד, "מה אתה חושב שהיא עשתה?"

1x03-Fire

מדורה של קבוצת האיתות

במחנה של קבוצת האיתות, בון גונב מסוייר את האקדח ומסעיד את המחסנית. הם מתעוררים וויכוח נוצר בנושא "מי צריך לקבל את האקדח", אבל הם לא מצליחים להסכים על מועמד אמין, עד שהם חושבים על קייט.

היא מסכימה באי-רצון לשמור עליו.

יום אחרי זה, הארלי נכנס לאוהל הרפואי כדי לספר לג'ק שקבוצת האיתות חזרה. לפני שהוא מספיק לדבר איתם, קייט לוקחת אותו הצידה ואומרת שיש לה משהו חשוב להגיד לו; היא מסבירה מה היא שמעה במקלט הרדיו. הוא שואל אם יש לה עוד משהו שהיא רוצה להגיד לו. קייט שואלת הם המרשל חזר להכרה בזמן שהיא הלכה עם קבוצת האיתות. ג'ק אומר לה שכן, אבל רק לזמן קצר. קייט שואלת אותו אם הוא אמר לו משהו; ג'ק אומר לה שהוא לא אמר כלום.

בזמן שהם מדברים, המצב של המרשל מידרדר. ג'ק יודע שבלי הכלים הראויים ואנטיביוטיקה חזקה יותר, המרשל לא יצליח לשרוד את הלילה. הארלי אומר שהוא חיפש בכל מקום חוץ מגוף המטוס, אבל הוא מעדיף לא להיכנס לשם. ג'ק נכנס לגוף המטוס והלך בזהירות מסביב לגופות. הוא שומע קולות קולות רשרוש מאחוריו; זה סוייר. הוא מחפש בגוף המטוס כל דבר שיוכל להשתמש בו כולל, אבל לא רק, שתיה חריפה ומגזינים של פלייבוי. ג'ק נוזף בו על חוסר כבוד למתים ואנוכיות; סוייר מגיב ואומר שהם כבר לא נמצאים בחברה מתורבתת, הם בטבע.

1x03-JackNotMurderer

ג'ק אומר לקייט שהוא "לא רוצח"

הארלי יוצא במהירות מהאוהל הרפואי על מנת להשיג עוד מים. הוא נתקל תוך כדי בקייט והיא מציגה את עצמה, ואומרת שהם עוד לא נפגשו. כשהיא שואלת איפה ג'ק נמצא, הארלי מצביע על גוף המטוס שמאחוריה. כשהיא מסתובבת להסתכל, הארלי רואה אקדח בתוך המכנסיים שלה ונהיה לחוץ מאוד. הוא מגמגם לרגע ואז רץ להביא עוד מים.

כשקייט נשענת מעל הגוף שלו, המרשל חוזר להכרה ותופס את קייט מהצוואר. ג'ק חוזר ודוחף את המרשל חזרה לאדמה. בזמן שקייט מנסה לנשום, המרשל נכנס להלם. ג'ק נותן לו לשתות מים וקייט מכחישה שהרגיזה אותו באיזושהי דרך. ג'ק עוזב את האוהל ואומר שהמרשל צריך מים. קייט רוצה להמית את המרשל בהמתת חסד אבל ג'ק מסרב ואומר שהוא ראה את תמונת האסיר שלה ושהוא לא רוצח.

TabulaRasa2

מייקל רואה את סאן ללא חלק עליון

בזמן שעוד סערה מתחילה, מייקל ניגש לוולט ושואל אותו מי "הבחור הקירח" שוולט התראה איתו. מייקל מודאג לגבי הבטיחות של הבן שלו בזמן שהוא עם לוק, אבל וולט מתעקש שהוא חבר. מייקל מתקרב יותר לוולט ומזכיר לו שהוא חבר גם. וולט לא מסכים איתו, ואומר שחבר אמיתי היה מוצא את הכלב שלו, וינסנט. מייקל אומר שהוא יחפש את הכלב כשהגשם יפסיק. הגשם נפסק לפני שמייקל מסיים את המשפט, ומייקל נכנסת ליער, ממלמל בכעס על מה שהוא הבטיח לוולט. יש צליל רשרוש חזק מכיוון השיחים שלידו ומייקל עוצר במקום. הוא קורא לוינסנט אבל כל מה שהוא שומע זה את הצליל נהיה חזק יותר ויותר, ואז שאגה שבוודאות לא שייכת לכלבים. הוא רץ דרך הג'ונגל בפחד. כשהוא מוצא קרחת-יער הוא עוצר, ומוצא את סאן מתרחצת ללא חלק עליון. שניהם נבוכים. מייקל מסיט את העיניים שלו ממנה ונותן לה את החולצה שלה, ממלמל התנצלות והולך.

באוהל, המרשל צורח בייסורים והקולות עולים על העצבים של הרבה מהניצולים. צ'ארלי יושב ליד לוק וצופה בו מגלף סוג של משרוקית. צ'ארלי מנצל את ההזדדמנות כדי להזכיר שוב שבעולם האמיתי, הוא היה בלהקה. בצד השני של המחנה, שאנון מאחלת בקול רם שהמרשל ימות כבר כדי שיהיה שקט במחנה, למורת רוחו של בון. סעיד מציע לג'ק כל עזרה שהוא צריך. סעיד מדווח ששאר המחנה קוצה לדעת מה קורה באוהל וג'ק מספר לו שהוא מנסה להציל את החיים של האיש.

קייט מנסה להצית שריפה במורד החוף אבל נגמרו לה הגפרורים. סוייר מופיע עם מצית ומודה לה על שלקחה ממנו את האקדח. הוא אומר שהוא היה שונא להיות זה עם האקדח באותו רגע כי כולם במחנה יודעים מה צריך לעשות למרשל הגוסס.

בזמן שג'ק מנסה לטפל במרשל באוהל, הוא אומר לג'ק לא לבטוח בקייט כי תעשה הכל כדי להתחמק, ומבקש לדבר עם קייט לבד. ג'ק מגיב ושואל מה קייט עשתה, אבל המרשל מסרב לענות. כשקייט נכנסת לאוהל, המרשל שואל מה הטובה שקייט ביקשה לפני שהמטוס התרסק. קייט אומרת לו שהיא רצתה לוודא שריי יקבל את ה-23,000$ שלו. המרשל צוחק ואומר לקייט שאין עוד אנשים כמוה. הוא שואל אחרי זה אם הוא עולך למות. קייט מהנהנת, והוא שואל אם היא הולכת "לעשות את זה".
TabulaRasa4

ג'ק אחרי שגרם לצרחות להיפסק

הארלי מופיע מאחורי ג'ק, ושואל איפה "הנמלטת" נמצאת. ג'ק אומר שהיא באוהל הרפואי. הארלי מבולבל לרגע כי הוא לא מבין למה שג'ק ישאיר את קייט עם המרשל לבד כשיש עליה אקדח. ג'ק רץ לאוהל ורואה את קייט יוצאת מאחורה. הוא שואלת אותה מה היא עשתה אבל לפתע נשמעת ירייה חזקה. סוייר יוצא מהאוהל, עם אקדח ביד. ג'ק מתרגז אבל סוייר טוען שהמרשל ביקש למות. קול חלש של שיעול יוצא מהאוהל, לחרדתו של סוייר. הוא כיוון ללב של המרשל אבל ניקב את הריאה שלו במקום; עכשיו ייקח למרשל שעות למות. ג'ק צועק על סוייר שילך. סוייר המזועזע מנסה להדליק סיגריה בחוץ והצרחות נהיות חזקות יותר. הצרחות מפסיקות בסוף וג'ק יוצא מהאוהל מזיע.

לוק יושב על החוף ושורק במשרוקית שלו שגולפה לאחרונה, ווינסנט יוצא אחרי זמן קצר מהג'ונגל. לוק הולך לכיוון המחנה בלי הכלב. הוא מעיר את מייקל בשקט ואומר לו שהוא מצא את הכלב וקשר אותו לעץ קרוב. לוק חושב שעדיף שמייקל יביא את הכלב לבן שלו. מייקל מודה לו.

ג'ק יושב לבד וצופה בשקט בגלים וקייט מתיישבת לידו. היא רוצה לספר לו איך היא נהייתה אסירה נמלטת אבל ג'ק לא רוצה לדעת. עכשיו כשהם על אי, רחוקים מהבית, הוא מאמין שלכל אחד מגיע להתחיל מחדש.

הרגעים האחרונים של הפרק הם מונטאג' של כמה דמויות מדברות אחת עם השניה, ומסתיימים במייקל מביא את וינסנט לוולט, שנהיה מאושר - ולוק מסתכל על המתרחש עם מבט ערמומי.

טריוויה עריכה

כללי עריכה

  • זאת הפעם הראשונה שהתוכנית משתמשת בפלאשבקים הרגילים שלה; בפיילוט היו פלאשבקים קצרים מרובים-דמויות.
  • קייט משתמשת בגירסה אחרת של השם האמצעי שלה(אן) - אנני - כשהיא פוגשת את ריי מולן. זה גם שם של ילדה שבן פוגש כשהוא מגיע לאי כילד. ("האדם מאחורי הפרגוד")
  • צ'ארלי מדביק את האות "L" על האצבע שעליה הייתה האות "F" ומשנה את המילה מ-"F A T E" ל-"L A T E"
  • קייט הוחזקה במאסר בעמק הריסון, פנסילבניה.

הערות הפקה עריכה

פאשלות ושגיאות המשכיות עריכה

  • כשוולט מחזיר את וינסנט למייקל, הראש של וולט משנה את הכיוון שאליו הוא פונה, למרות שהוא ישן.
  • ריי מספר לקייט שהוא ראה את התמונה שלה בסניף הדואר ושהפרס היה 23,000$. פוסטרים של מבוקשים באוסטרליה מופיעים בדרך כלל בתחנות המשטרה (אף פעם לא בסניפי דואר) ואין בהם פרס.
  • בפלאשבק של המרדף מכוניות, המכונית האדומה מתהפכת במורד הגבעה והמכסה על גב המכונית משתחרר. בסצנה הבאה המכונית נראית אנכית לרצפה, עם המכסה עדיין עליה.
  • התחבושת על ראשו של המרשל משנה צדדים בין טייקים כשג'ק דוחף אותו לאדמה.
  • קייט וריי מדברים על שיר של פטסי קליין(Leavin' On Your Mind) בזמן שקייט מבינה שרודפים אחריה. המרשל משיג אותם והשיר עדיין מתנגן. הסצנה עוברת לאי. הפלאשבק הבא חוזר בדיוק לאותה נקודה שבה הפלאשבק הקודם נפסק; המרשל מסמן לקייט עם היד שהוא תפס אותה, אבל השיר כבר לא מתנגן.

מוטיבים חוזרים עריכה

מוטיבים חוזרים
חיותשחור ולבןתאונות דרכיםקשרים בין דמויותתרמיות והונאותחלומותעינייםגורל מול חופש הבחירהאנשים טובים ורעיםמאסרבידוד וריחוקחיים ומוותחלקי גוף חסריםכינוייםילדיםהמספריםבעיות בין הורים וילדיםהריוןגשםלידה מחדשגאולהמערכות יחסיםהקרבהסודותזמן

אזכורים תרבותיים עריכה

אזכורים תרבותיים
(אזכורים ישירים בלבד)
אמנותספריםמכוניותמשחקיםקולנוע וטלוויזיהמוזיקהפילוסופיהדתות והשקפות עולםמדע

ניתוח העלילה עריכה

ניתוחי העלילה
משימות הניצוליםפשעיםשיתוף משאביםמנהיגותמשימות האחריםמערכות יחסיםמשימות הקהנהיריבויות
  • סעיד לוקח פיקוד ומחלק את הניצולים לקבוצות על מנת לשמור על מצב רוחם מרומם, להקציב אוכל וכו'...(מנהיגות)
  • כשג'ק נכנס לגוף המטוס בחיפוש אחר תרופות, סוייר "בוזז" אותו. הוא טוען שג'ק לא מסתכל על "התמונה הגדולה". (שיתוף משאבים)

טכניקות ספרותיות עריכה

טכניקות ספרותיות
יחסיםאירוניהניגודים עלילהקליף האנגרתפנית בעלילהרמז מקדים מצאי דמויותאבטיפוסחולצה אדומהדמות שלא נראתה סיפורהבזקים לאחורהבזקים לפניםהבזקים למרחבמשפטים חוזריםסמליותמספר בלתי אמיןדאוס אקס מכינה
  • קבוצת האיתות בוחרת בקייט כמי שהכי כדי לבטוח בה עם האקדח, בלי לדעת שהיא אסירה נמלטת. (אירוניה)
  • אפילו אחרי מה שריי מולן ואדוארד מארס עשו לה(הסגירו אותה ורדפו אחריה, לפי הסדר), קייט לא יכלה להרוג אף אחד מהם. (ניגודים)
  • גם ריי מולן וגם ג'ק הציעו לקייט הזמנות "להתחיל מחדש": מריי היא ניסתה לברוח, והסכימה להצעה של ג'ק. לפי שם הפרק("טאבולה ראסה"), קייט בחרה "לפתוח דף חדש". (ניגודים)
  • קייט המתוקה מתגלה כפושעת מסוכנת. (תפנית בעלילה)

מוזיקה עריכה

הלחן של "טאבולה ראסה" מציג סדרה עדינה של שלושה תווים שנעשה שימוש בה עליתים קרובות במערכת היחסים בין מייקל וולט; לא שומעים אותה באף אחד מפסי הקול. בכל אופן, פס הקול של העונה הראשונה מכיל את הרצועות הבאות שנכתבו לפרק:

  • "תמות כבר"
  • "אני והפה הגדול שלי"

אזכורי פרקים עריכה