FANDOM

"חייו ומותו של ג'רמי בנת'ם"
Snafu.jpg
עונה
פרק

5
7
שידור
25 בפברואר 2009
הבזק לפנים
{{{פלאשפורוורד}}}
הבזק לאחור
הבזק למרחב
{{{מרחב}}}
דמות מרכזית
{{{מרכזית}}}
בוים ע"י

"חייו ומותו של ג'רמי בנת'ם" הינו הפרק השביעי בעונה החמישית של הסדרה, ושודר ב-25 בפברואר, 2009. משימתו הרת-הגורל של לוק מחוץ לאי כג'רמי בנת'ם נחשפת.

תמצית האירועיםעריכה

פלאשבקעריכה

חדר הגלגל הקפואעריכה

לוק מחזיר את הגלגל הקפוא למקומו. כריסטיאן מבקש ממנו למסור שלום לבנו, ולוק שואל אותו "מי הוא בנך?" כשהאור הבוהק עוטף אותו.

תוניסעריכה

5x07 Deja vu.png

לוק מגיע למדבר בתוניס.

לוק מופיע במדבר התוניסאי שלוש שנים לאחר ששישיית אושיאניק עזבה את האי, ומקיא ברגע ההגעה. הוא שוכב כשמצלמת מעקב לא הרחק משם, מצלמת אותו. הוא קורא שוב ושוב לעבר המצלמה בבקשה לעזרה אך ללא הועיל. בלילה, הוא נאסף על ידי טנדר עם אנשים הלוקחים אותו לבית חולים כפרי דל באמצעים, לשם הם מגיעים באור יום. הרופא שם מחזיר את העצם למקומה, ומקבע את הרגל בזמן שמת'יו אבאדון צופה בצד השני של החדר, ולוק מתעלף מהכאב. הוא מתעורר כאשר צ'ארלס ווידמור יושב ליד מיטתו. ווידמור אומר ללוק שהוא הטיס מומחה כדי שיטפל ברגלו. ווידמור מדבר על כך שהוא היה בן 17 כשהוא פגש את לוק לראשונה על האי, ומסוקרן מהעובדה שלוק נראה ללא שינוי כאשר הם נפגשו במקור לפני יותר מ-50 שנה (בשביל ווידמור). הוא שואל את לוק כמה זמן עבר מאז שהוא נכנס למחנה כדי לדבר עם ריצ'ארד אלפרט, ולוק משיב שעברו ארבעה ימים. לוק מוודא שהמצלמה במדבר היא של ווידמור על ידי כך שהוא שואל איך הוא ידע להציב אותה שם. ווידמור משיב שזו "היציאה". ווידמור מספר שהוא היה מנהיג האחרים לפני שהוא הוגלה על ידי בן, לכן לוק יכול לבטוח בו, היות והמטרה של שניהם זהה, להגן על האי.

ThreeFailures.jpg

ווידמור מציג ללוק את בן בריתו: מת'יו אבאדון.

ווידמור מניח בקול שלוק הוגלה גם כן על ידי בן, אך לוק מתקן אותו, ואומר שהוא עזב מרצון, כדי להחזיר את חבריו אל האי, ובן עזב את האי לפניו. לוק שואל את ווידמור למה הוא רוצה שלוק והאחרים יחזרו אל האי, וווידמור משיב שמלחמה מתקרבת ואם לוק לא יחזור, "הצד הלא נכון" ינצח.

מאוחר יותר במהלך היום, ווידמור ולוק יושבים מחוץ לבית החולים וווידמור אומר ללוק שהוא יעזור לו למצוא את שישיית אושיאניק ונותן לו תיק מסמכים עם מידע אודותיהם, היות והוא משגיח עליהם. בנוסף הוא גם מציע את מת'יו אבאדון כנהג ומציג אותו ללוק. ווידמור מסיים את הפגישה בכך שהוא נותן ללוק סכום גדול של כסף, טלפון סלולארי אשר ממנו אפשר להשיג את ווידמור בחיוג 23, ודרכון קנדי הנושא את הזהות "ג'רמי בנת'ם". ווידמור מסביר שבנת'ם הוא פילוסוף מהמאה ה-19, וווידמור בחר בו כמוטיב המשך לשם שלוק קיבל כשהוא נולד. לוק ספקן לגבי הצעותיו של ווידמור אך מקבל את העזרה, והוא ואבאדון נוסעים לשדה התעופה כדי לטוס לסאנטו דומינגו, למצוא את סעיד.

סאנטו דומינגו, הרפובליקה הדומיניקניתעריכה

Orly.jpg

סעיד חסר האמונה מקשיב ללוק.

סעיד נראה עוזר בבניית בית ספר כחלק מפרויקט צדקה הנקרא "לבנות את עולמנו". לוק ניגש אליו ומדבר איתו, אך סעיד מסרב לחזור. הוא מספר שבן תימרן אותו במשך שנתיים כדי "להגן" על שאר חברי שישיית אושיאניק, ורק על ידי עזיבת האי הוא זכה להינשא לנאדיה, אשר איתה הוא בילה תשעה חודשים עד למותה. סעיד שואל את לוק אם הסיבה היחידה שבעטיה הוא רוצה לחזור אל האי היא כי אין לו מקום אחרת ללכת אליו. לפני שהוא עוזב, לוק אומר לסעיד שהוא נמצא במלון בלוס אנג'לס תחת השם ג'רמי בנת'ם, במקרה שסעיד ישנה את דעתו. סעיד משיב ואומר ללוק שהוא יכול לחזור למצוא אותו בסאנטו דומינגו, במקרה שלוק ירצה לעשות "טוב אמיתי" בעולם.

ניו יורק, ניו יורקעריכה

Walted.jpg

וולט מברך את לוק לאחר שלוש שנים שהם לא התראו.

לוק ואבאדון עוצרים ממול לבית ספר במעלה העיר ניו יורק. בזמן שהם מחכים, לוק מבקש מאבאדון לאתר את הלן נורווד למענו, ואבאדון שואל אם חברה ישנה, שאלה עליה לוק אינו עונה. נשמע צלצול מהבית ספר, ולוק מבקש מאבאדון שיעזור לו לצאת מהרכב. קבוצת תלמידים יוצאת מבית הספר, וביניהם וולט. לוק מנופף בידו בכיוונו של וולט, אשר עוזב את חבריו וחוצה את הכביש כדי לדבר עם לוק. לוק שואל את וולט למה הוא לא מופתע לראותו, ווולט משיב שהיו לו חלומות על לוק בחליפה על האי, מוקף באנשים הרוצים לפגוע בו. לוק עונה שטוב שאלו רק חלומות, ווולט בתגובה מביט בו בבילבול, ושואל על אביו, אשר הוא חושד שחזר אל האי לאחר שהקשר בינהם נותק במשך שלוש שנים. לוק משיב שבפעם האחרונה שהוא שמע על מייקל, הוא היה על ספינת המשא, אך ישנו מבט נוגה בעיניו היות והוא יודע מה עלה בגורלו של מייקל. לאחר שוולט עוזב, אבאדון שואל את לוק מדוע הוא לא ניסה לשכנע אותו לחזור, ולוק משיב שוולט עבר מספיק, ושעליו לשכנע רק אחד משישיית אושיאניק לחזור, ואחר כך כולם יבואו בעבותיו. כשהשניים חוזרים לרכב, בן נראה צופה בהם מעבר לרחוב.

בית המשוגעים סנטה רוזה, קליפורניהעריכה

AintDeadSon.jpg

לוק מבקר את הארלי.

כשג'ון מתקרב תחילה אל הארלי על כסא גלגלים, הארלי נראה מצייר תמונה של ספינקס מצרי. הארלי, אדיש לגמרי, שואל את לוק למה הוא על כסא גלגלים, ולוק משיב שהוא נפל דרך בור. הארלי שואל אותו אם כך הוא מת, כשהוא מניח שלוק מת היות והוא רגל לשוחח עם אנשים מתים. בכל אופן, הארלי שואל אחות אם הוא מדבר עם אדם על כסא גלגלים, והיא מאשרת זאת, וגורמת להארלי להאמין שלוק בחיים. הוא שואל אותו איך הוא ירד מהאי, ולוק מנסה לשכנע את הארלי לחזור אל האי. הנסיון נכשל כשהארלי רואה את אבאדון ונכנס לפאניקה, ומסרב לכל קשר עם שניהם, כאשר הוא מתעקש ש"הבחור הזה רשע", ומספר איך אבאדון התחזה לעובד של חברת התעופה אושיאניק בבית המשוגעים סנטה רוזה.

לאחר שלוק חוזר לרכב, הוא מודה שהוא זוכר את אבאדון כסניטר בית החולים אשר שיכנע אותו במקור לצאת למסע באוסטרליה. כשלוק שואל את אבאדון מה הוא באמת עושה בשביל ווידמור, אבאדון משיב שהעבודה שלו היא "לעזור לאנשים להגיע לאן שהם צריכים".

לוס אנג'לס, קליפורניהעריכה

HellToTheNo.jpg

קייט מסרבת לחזור אל האי.

לוק בביתה של קייט, אשר מסרבת לחזור למרות ההשלכות על אלו שנשארו על האי. קייט אומרת ללוק שהיא מאמינה שהסיבה היחידה בגללה הוא רוצה לחזור אל האי היא כי הוא מעולם לא אהב מישהי. לוק חולק עליה, ומספר על מערכת היחסים שהיתה לו עם הלן אשר לא הסתדרה כי הוא כעס והיה "אובססיבי". קייט משיבה בעוקצנות "תראה כמה רחוק הגעת". לוק עוזב את הבית ומיד שואל את אבאדון האם הוא מצא את הלן. אבאדון משיב שהוא לא מצא אותה, ואולי היא עזבה או שינתה את שמה. לוק מגיב בכעס וטוען שלאבאדון לא היתה בעיה למצוא את שישיית אושיאניק ברחבי העולם.

סנטה מוניקה, קליפורניהעריכה

5x07 Dead Abaddon.png

אבאדון נורה ע"י בן.

לוק ואבאדון בבית קברות, ליד המצבה של הלן. אבאדון מציין שהיא מתה ממפרצת במוח. ג'ון מקונן על כך שהלן אהבה אותו, ואם הוא היה נשאר הם היו יכולים להיות ביחד. אבאדון אומר שהוא לא היה משנה דבר, ועדיין היא היתה מתה, אך לוק לא משתכנע. אבאדון טוען כי הלן נמצאת היכן שהיא צריכה להיות וגורלו של לוק לחזור אל האי. לוק שואל האם הוא מאמין כי הכל ידוע מראש ושאין לו ברירה. אבאדון שואל בתגובה האם לוק חושב שהנבואה של ריצ'ארד אלפרט שלוק צריך למות בלתי נמנעת או בחירה. לוק המבולבל תוהה בקול רם איך ייתכן שהוא ייבחר למות. בזמן שאבאדון שם את כסא הגלגלים של לוק בתא המטען של הרכב הוא נורה שלוש פעמים על ידי תוקף אלמוני. לוק עובר למושב הנהג ונוסע משם בבהלה, מה שגורם לו לבסוף לעבור ברמזור אדום, ולהתנגש בשתי מכוניות בצומת. הוא מאבד את ההכרה כתוצאה מהתאונה.

CrazyEyes.jpg

ג'ק המתוסכל מסרב להאמין ללוק.

לוק מתעורר במיטה בבית חולים כשג'ק יושב לידו. ג'ק אומר ללוק שהוא היה מעורב בתאונת דרכים, והובא לבית החולים שלו, אך לא רואה בכך יותר מצירוף מקרים, למורת רוחו של לוק. ג'ק מסרב לקבל שזהו גורלם לחזור אל האי ואומר ללוק לחשוב ברצינות אולי הוא לא כל כך "מיוחד" כמו שהוא חושב. ג'ק מתכונן לעזוב את החדר אך לוק עוצר בעדו, ואומר שאביו מוסר "שלום", כי לא ייתכן שהוא אבא של סעיד או הארלי. ג'ק משיב שכריסטיאן מת לפני שלוש שנים באוסטרליה. לוק מתחנן בפני ג'ק שיחזור איתו, היות והוא היחיד שכולם יבואו בעקבותיו. ג'ק מגיב בכעס ואומר ללוק לעזוב אותו ואת שאר הניצולים, ושאף אחד מהם אינו "מיוחד".

5x07 HoldIt.jpg

בן מפציר בלוק לחזור בו מנסיון ההתאבדות.

מאוחר יותר (כמעט חודש לפי ג'ק ("אין כמו בבית - חלק 2 ו-3")), בחדרו בבית המלון, לוק כותב מכתב התאבדות, ממוען לג'ק, ושם את המעטפה בכיסו. הוא לוקח כבל מאריך, עושה לולאה, ועומד לתלות את עצמו כאשר נשמעת דפיקה בדלת. הוא מתעלם ממנה, אך לאחר כמה דפיקות וצעקות, בן פורץ בכוח את דרכו פנימה ונכנס לחדר. בן מפציר בלוק להפסיק, ואומר שהוא רוצה לעזור לו. בן מודה שהוא זה שהרג את אבאדון, אשר לפי בן, הוא מסוכן ביותר והוא היה הורג את לוק אם בן לא היה הורג אותו קודם. בן עוד טוען כי ווידמור משתמש בג'ון כדי לחזור אל האי והוא הסיבה שבן הזיז את האי מלכתחילה. בן מציע עזרה ללוק הנסער, אשר אינו מאמין ביכולתו להפוך למנהיג. בן אומר ללוק שג'ק קנה כרטיס הלוך ושוב מלוס אנג'לס לסידני, מה שמוכיח שג'ק שינה את גישתו.

5x07 GoodbyeOldFriend.jpg

בן רוכן מעל לוק, שניות לאחר שהרג אותו.

בן עוזר ללוק לרדת, ואומר לו שיש לו יותר מדי עבודה לעשות בשביל למות ומציע ליצור קשר עם סאן. לוק אומר שהוא הבטיח לג'ין שהוא לא ייצור איתה קשר, ומראה לבן את טבעת הנישואין שג'ין נתן לו, ובן נראה מופתע שג'ין בחיים. לוק עוד אומר שהוא יודע מה עליו לעשות בהמשך - עליו למצוא אישה בשם אלואיז הוקינג, אשר חיה בלוס אנג'לס. לוק שואל את בן אם הוא מכיר אותה, בן עונה שהוא מכיר ומיד מתחיל לחנוק את לוק עם הכבל המאריך, מה שמביא בסופו של דבר למותו של לוק. בן תולה לאחר מכן את לוק ומביים התאבדות. הוא מנקה את הדירה מטביעות אצבעות, ולפני היציאה, הוא רואה את הטבעת של ג'ין ולוקח אותה. כשהוא עומד בפתח, בן אומר בקול: "אני יתגעגע אליך, ג'ון. באמת אתגעגע אליך." הוא עוזב, ככל הנראה בלי לדעת על קיומו של מכתב ההתאבדות אשר נמצא בכיסו של לוק.

על אי ההידרהעריכה

2007 עריכה

5X07 caesar ilana.jpg

סיזר ואילנה בתחנת ההידרה.

סיזר במשרד של בן בתחנת ההידרה (פרקים בצפייה מוגברת), ורואה מהדורה משנת 1954 של הירחון "לייף", אשר סיפור השער הוא על פצצת מימן. הוא גם מוצא תיקיית מסמכים שבה יש אחת מהמפות של דניאל רוסו, דף מהיומן של דניאל פאראדיי, והמפה של דניאל. למפה של דניאל נוסף באופן מיסתורי כתב חרטומים מאז שהיא נראתה בפעם האחרונה. סיזר מוצא רובה טעון מוחבא תחת שולחן אשר אותו הוא מחביא במהירות בתיקו, וכאשר אילנה נכנסת לחדר הוא טוען שלא מצא כלום. כשהיא לוחצת עליו, הוא מוציא פנס מהתיק וזורק אליה אותו, ולא מזכיר את הרובה. בסופו של דבר, אילנה מספרת לו שיש אדם בחוף אשר לא היה על המטוס. בדרכם למחנה ניצולי טיסה 316, אילנה וסיזר נראים הולכים על משטח ישר, אשר המטוס מוטל בצידו בזווית, אך שלם. כשהם מגיעים למחנה הם פוגשים באדם מכוסה שמיכה על ראשו כברדס. האדם מציג את עצמו כג'ון לוק.

Greetings.jpg

אילנה מציעה ללוק מנגו על החוף.

ביום למחרת, לוק עומד על קצה המים, מסתכל בכיוון האי המרכזי, כשנעליו של כריסטיאן שפרד על החול לא רחוק. אילנה מתקרבת אליו ומציגה את עצמה, ומציעה לו מנגו, אשר עליו לוק אומר שהוא הטעים שאכל מעודו. לוק מתחקר אותה לגבי סירות הקאנו אשר נמצאות לא הרחק על החוף, ואילנה משיבה שהסירות כבר היו שם, ושהיתה סירה נוספת, אך הטייס ו"אישה אחת" לקחו אותה במהלך הלילה. אילנה שואלת את לוק מדוע הוא לבוש בחליפה, ולוק משער שזו החליפה בה הוא היה אמור להיקבר. לוק אומר שאינו זוכר שהיה על המטוס, אך הוא זוכר שהוא מת. אילנה מביטה בו במבט לא מאמין והולכת.

5x07 DeadOrAlive.jpg

לוק מזהה את בן כאדם שהרג אותו.

מאוחר יותר, לוק הולך אל סיזר שנמצא במשרד בתחנת ההידרה. הוא מסביר לו בקצרה על יוזמת דהארמה, אשר הסמל שלה נראה על התיקייה אותה קורא סיזר. סיזר שואל את לוק כיצד הוא יודע את כל זה, ולוק משיב שהוא היה על האי הזה בעבר, במשך מאה ימים. סיזר, סקרן אך מבולבל, שואל את לוק אם הוא יכול להסביר את אשר הוא ראה על המטוס, ומתאר איך הוא ישב ליד בחור גדול עם שיער מתולתל, שנעלם בזמן הבזק של אור. בנוסף, ניצולים נוספים של ההתרסקות דיווחו שראו נוסעים אחרים נעלמים. כשלוק מבין שסיזר מדבר על הארלי, הוא משיב שהוא אולי יודע איך הוא הגיע אל האי.

לוק שואל האם כל האנשים, למעט אלו שנעלמו, נמצאים. סיזר עונה שכולם נמצאים, חוץ מאלו שנפצעו בהתרסקות. הוא מוביל את לוק למרפאה ארעית אשר שם נמצאים הפצועים. לוק עובר ביניהם, ובודק אותם מקרוב, עד שהוא מגיע אל הפצוע האחרון, אשר מתגלה כבן, עליו לוק אומר: "זה האיש שהרג אותי".

טריוויהעריכה

  • פרק זה היה אמור להיות הפרק השישי, אך עשו החלפה בינו ובין הפרק "316".
  • ישנה טענה שסצנת הפתיחה של הפרק הייתה אמורה להיות פתיחת העונה החמישית, אך זה שונה.
  • בן הורג את לוק באותה דרך בה סוייר הרג את אביו של לוק.

שאלות שלא נענועריכה

אירועים מסתוריים
  1. אין לענות פה על השאלות.
  2. השאלות צריכות להיות פתוחות וניטראליות: לא להציע תשובה.
לתיאוריות של צופים בנוגע לשאלות אלו, ראה: תיאוריות
  • למה לוק אמר לג'ק שהאנשים על האי בסכנה?
  • איך וולט גילה את הכינוי של לוק?
  • איך המפות של רוסו ודניאל של האי הגיעו לתחנת ההידרה?
  • מה סיזר חיפש במשרד של ההידרה?
  • למה לפידוס לקח את רשימת הנוסעים?
  • מה היא המלחמה הקרבה אותה ציין ווידמור?

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית