Fandom

Lost

אבודים

637דפים באתר זה
Add New Page
שיחה0 Share

אבודים
סוגה דרמה, הרפתקאות, מסתורין, מדע בדיוני
אורך פרק 42 דקות בממוצע
יוצרים ג'יי ג'יי אברהמס
דיימון לינדלוף
ג'פרי ליבר
שחקנים טרי אוקווין
מייקל אמרסון
נאבין אנדרוס
אדווייל אקינו-אגבה
מגי גרייס
חורחה גרסיה
אמילי דה רייבין
ג'רמי דיוויס
דניאל דיי קים
ג'וש הולווי
סינתיה וואטרוס
קן ליונג
אוונג'לין לילי
רבקה מדר
דומיניק מונאהן
אליזבת מיטשל
איאן סומרהלדר
קייל סנצ'ז
רודריגו סנתורו
מתיו פוקס
הארולד פרינאו ג'וניור
הנרי איאן קיוזיק
יוג'ין קים
מלקולם דייוויד קלי
מישל רודריגז
ארץ מקור ארצות הברית
רשת שידור ABC (ארצות הברית)
ערוץ 10 (ישראל)
HOT3 (ישראל)
תקופת שידור
מקורית
22 בספטמבר 2004 – הסדרה עדיין משודרת
מספר עונות 5 (מתוכנן 6)
מספר פרקים 100 + 10 פרקי ספיישל

אבודים (באנגלית: Lost, להאזנה), זהו שמה של תוכנית הטלוויזיה המצליחה שאתר זה מוקדש אך ורק לה. טיסת אושיאניק 815 מתרסקת על אי טרופי מסתורי בלב האוקיינוס השקט, רבים מהנוסעים באורח פלא שורדים את ההתרסקות ומתחילים את חייהם מחדש על האי - בהתחלה הם עוד ציפו לכוחות החילוץ אך כעבור זמן מה הבינו שלא הולכים לחלץ אותם בקרוב. באי, דברים מוזרים ומשונים מתרחשים. החל ממפלצת עשן שמשמיע קולות משונים וטורפת אנשים ,המשך בלחשושים שמושמעים באמצע היערות, וכלה בדובי קוטב שמסתובבים באמצע ג'ונגלים. לאחר זמן מה הניצולים מההתרסקות מוצאים שהם לא לבד על האי, ולאט לאט הם מוצאים גם באי צוהרים, מטוס של סוחרי סמים ואפילו אישה צרפתייה שחיה באי כבר 16 שנה.

מפתחי הסדרהעריכה

הסדרה פותחה במקור על ידי ג'יי ג'יי אברהמס ודיימון לינדלוף, בכתיבתה נטלו חלק כותבים רבים נוספים. צילום הסדרה מתרחש בהוואי בשל הנוף הטרופי באזור, הנדרש לצילומה.

רקעעריכה

הצלחתה של הסדרה הייתה חסרת תקדים. בעונה הראשונה צפו בה בארצות הברית בלבד כ-15.5 מיליון צופים לפרק בממוצע. היא זכתה במספר פרסי אמי כשביניהם הפרס על סדרת הדרמה הטובה ביותר לשנת 2005. כיום היא נחשבת לאחת הסדרות המובילות באחוזי הרייטינג בארצות הברית. בישראל, משודרת הסדרה בערוץ הוט 3 של חברת הוט ובערוץ 10.

הסדרה עוררה הערצה חסרת תקדים ולא שגרתית ביחס לסדרות טלוויזיה אחרות, אשר במסגרתה קמו לה מעריצים רבים בארצות הברית וברחבי העולם כולו. בשל העומק של הסדרה המתאפיין בקווי עלילה רבים, משמעויות נסתרות הנמצאות בפרטיה הקטנים והמסתורין אשר אופף אותה ואת האי אליו התרסקו ניצולי הטיסה, משכה הסדרה סקרנות והתעסקות גדולה. הוקמו לה אתרי מעריצים רבים אשר קשורים לסדרה. בעקבות ההערצה הגדולה הקימו יוצרי הסדרה את "חווית האבודים" - משחק אינטראקטיבי ששילב מוטיבים של העלילה.

דמויותעריכה

הסדרה מכילה צוות שחקנים הכולל 14 עד 16 שחקנים ראשיים ועוד מספר גדול של שחקני משנה - מספר לא שגרתי ביחס לסדרת טלוויזיה רגילה. עם זאת, לא כל הדמויות זוכות לחשיפה בפרק אחד.

העונה הפותחת של הסדרה מציגה 14 דמויות ראשיות מתוך 48 ניצולי הטיסה שהתרסקה על האי. מתיו פוקס מגלם את ג'ק שפרד, מנתח מוטרד ומנהיג הניצולים. טרי אוקווין מגלם את דמותו המסתורית של ג'ון לוק. ג'וש הולווי מגלם נוכל בשם ג'יימס "סוייר" פורד. אוונג'לין לילי משחקת אסירה נמלטת בשם קייט אוסטין. נאבין אנדרוס מגלם חייל לשעבר בשורות משמר הרפובליקה העיראקית בשם סעיד ג'ארה. חורחה גרסיה מגלם זוכה לוטו חסר מזל בשם הוגו "הארלי" רייס. דומיניק מונאהן משחק כוכב רוק לשעבר ונרקומן בשם צ'ארלי פייס. יוג'ין קים מגלמת את ביתו של איש עסקים מאפיונר רב עוצמה וכעקרת בית בשם סאן קוון ודניאל דיי קים מגלם את בעלה, ג'ין-סו קוון. הארולד פרינאו ג'וניור מגלם עובד בניין בשם מייקל דוסון בעוד מלקולם דייוויד קלי הילד, מגלם את בנו, וולט לויד. מגי גרייס משחקת מורה לריקוד לשעבר בשם שאנון רות'רפורד. איאן סומרהלדר משחק את בון קארלייל, מפקח בכיר בחברת החתונות של אימו ואחיה החורג של שאנון. אמילי דה רייבין משחקת את קלייר ליטלטון, בחורה אוסטרלית שמגיעה לאי כשהיא בהריון מתקדם.

ביקורתעריכה

אף שאין מחלוקת כי תופעת המיתולוגיה של הסדרה היא אחד הגורמים הגדולים למשיכה אליה ולהצלחתה, היא גם גרפה לא מעט ביקורת שלילית.

צופים רבים החלו להרגיש בתסכול, כי עם הזמן הסדרה לא מספקת את התשובות לשאלות שהיא מציגה ובמקום זאת, רק מערימה עוד שאלות. רבים הרגישו כי היוצרים לא מסוגלים לספק את כל הפיתרונות לכל השאלות שהוצגו בה עד היום. חלקם גם טענו כי היוצרים עצמם, כותבים דברים שלהם בעצמם אין תשובות ומטרתם היא רק להשאיר את המתח והמשיכה לסדרה. עם זאת, היוצרים טענו מנגד מספר רב של פעמים, כי לכל הבעיות יש תשובות והכל נכתב ונעשה במחשבה תחילה.

תאוריות שהופרכועריכה

לחלק מהתאוריות אשר הפכו לפופולריות נתנו היוצרים התייחסות ואת רובם פסלו על הסף. אחת התאוריות המפורסמות בתחילת הסדרה הייתה כי הניצולים למעשה נהרגו בהתרסקות והאי משמש כ"תחנת מעבר" לעולם הבא (כור המצרף). תאוריה זו נדחתה על ידי ג'יי ג'יי אברהמס והוכחה כלא נכונה בהמשך הסדרה. דיימון לינדלוף דחה את התאוריה כי הניצולים חוו מסע בזמן. בנוסף נדחו הספקולציות כי חייזרים משפיעים על ההתרחשויות על האי, התאוריה לפיה כל מה שמתרחש בסדרה הוא למעשה מציאות מדומה בתוך ראשו של אחד הניצולים (תאוריה זו גם קיבלה התייחסות שלמה באחד מן הפרקים של הסדרה) והתאוריה לפיה האי הוא למעשה תוכנית מציאות שהניצולים משתתפים בה ללא מודעותם.

שידורי הסדרהעריכה

  • בארצות הברית ובקנדה שודרה העונה הראשונה בין 22 בספטמבר 2004 למאי 2005. העונה השנייה שודרה בין 21 בספטמבר 2005 למאי 2006. העונה השלישית של הסדרה שודרה בין 4 באוקטובר 2006 ומאי 2007. העונה הרביעית שודרה בין 31 בינואר ל20 במרץ 2008. העונה החמישית משודרת החל מ21 בינואר 2009 ותסתיים ב6 במאי 2009.
  • בישראל: בערוץ אקסטרה הוט השייך לכבלים, שודרה העונה הראשונה בין אפריל לאוקטובר, 2005. העונה השנייה שודרה בערוץ בין 18 במרץ לספטמבר, 2006. העונה השלישית החלה את שידוריה ב30 באפריל 2007 וסיימה את שידוריה ב8 באוקטובר 2007. העונה הרביעית שודרה בערוץ בין פברואר למרץ 2008 (הפרקים הועברו חמישה ימים בלבד לאחר שידורם בארצות הברית). . בישראל 10 שודרה העונה הראשונה בשנת 2006 בין החודשים מרץ ונובמבר הערוץ שידר את העונה השנייה בימי שישי בין השעות 21:00-22:00. בעקבות סגירתו של ערוץ אקסטרה הוט, משודרת העונה החמישית בערוץ הכבלים הוט 3 החל מ24 בינואר בעיכוב של שלושה ימים בלבד ממועד ההקרנה שלהם בארצות הברית.

ראו גםעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית